1. Salamence używa ruchu Brick Breack na którego nie ma STAB czyli w jego przypadku ma normalna siłę. Ma w normalnych warunkach 100% celność i jego siła wynosi 75. Jest to atak fizyczny typu walka, który na Steelixa zadziała z podwójna siłą (typ stal), ale nasz wężyk jest też defensywnym pokemonem. Atak odejmie Steelixowi około 25% jeśli jego obrona nie zostanie obniżona.
Steelix używa Gyro ball. Atak ten jest tym silniejszy im używający pok jest wolniejszy czyli ma mniejsza prędkość. Jest to ruch typu stal, na który Steelix ma STAB czyli działa z siłą 1,5. Stalowy wąż jest tez bardzo wolny czyli Gyro ball będzie zadawało duże obrażenia. Tak samo jak Brick Break w normalnych warunkach ma 100% celność. Na Salamence zadziała on normalnie, ale skoro Salamence jest stworkiem ofensywnym to atak odbierze mu ok 20% hp.
2. Sheddija ma zdolność Wonder Guard, która powoduje, że ataki które nie są na nią super efektywne nie zadają jej obrażeń.
3. Pokemon musi mieć zdolność Scrappy, która powoduje ze ataki normalne i walczące wykonane przez tego pokemona trafiają duchy oraz atak Foresight.
4. Rotom zrobił tak jak mu kazano. schował się pod ziemią i Makuhita był zdezorientowany. Gdy elektryczny duch pojawił się przed walczącym stworkiem ten chcąc go trafić dał się oślepić przez słońce. Confuse ray jednak nie udało się mu wykonać ponieważ w tej samej chwili Rotom oberwał Smack Down. To na chwile powaliło elektrycznego ducha, ale gdy Makuhita miotał się oślepiony pokemon zdołał w niego wniknąć i używać na nim Uproar, które jeszcze bardziej dawało się we znaki Makuhicie.
Rotom 90% nie może zostać uśpiony
Makuhita 79%